Itella toimii Pfizerin strategisena kumppanina Venäjällä

Pfizer on ollut Itellan asiakkaana Venäjällä vuodesta 2007 alkaen. Itella tarjoaa Pfizerille varastointi- ja kuljetuspalveluja.

Pfizerin tehtävänä on terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen kaikkialla maailmassa. Työhön kuuluu uusien lääkkeiden, hoitomuotojen ja rokotteiden tutkiminen ja kehittäminen sekä yleisten kansantautien että harvinaisten sairauksien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn. Pfizer on yksi maailman suurimmista lääketeollisuusyrityksistä.

– Markkina-asemamme takia meidän asiakkaamme odottavat meiltä korkeinta mahdollista palvelutasoa ja toiminnan laatua. Jotta me voimme toteuttaa sekä potilaiden, asiakkaiden että muiden sidosryhmien odotukset, myös meidän yhteistyökumppaneidemme täytyy olla parhaita asiantuntijoita. Koska Itella on yksi kokeneimmista palveluntuottajista näillä markkinoilla, valitsimme sen strategiseksi yhteistyökumppaniksemme, kertoo Venäjän Pfizerin logistiikkapäällikkö Grigory Volkov.

Volkovin mukaan yksi Itellan vahvuuksista palveluntarjoajana on, että se keskittyy vahvasti juuri Pfizerin tarpeisiin.

– Itellalla on pitkä kokemus varastoinnista lääketeollisuuden parissa. Sen johto on myös erittäin ammattimainen, jolle tuloksen tekeminen ja tavoitteiden saavuttaminen on tärkeää.