Itella lyhyesti

Olemme ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta 11 maassa.

Liikevaihtomme vuonna 2013 oli 1 977 miljoonaa euroa. Palvelemme yritysasiakkaitamme Itella-nimellä ja kuluttajia Suomessa Posti-nimellä noin 26 000 ammattilaisen voimin. Meillä on takana lähes 400-vuotinen historia. Yhtiömme kaikki osakkeet omistaa Suomen valtio. Liikevaihdosta 96 prosenttia tulee yrityksiltä ja yhteisöiltä. Tärkeimmät asiakastoimialamme ovat kauppa, palvelut ja media.

Vuonna 2013 Itella muodostui kolmesta liiketoimintaryhmästä:

• Itella Viestinvälitys tarjoaa kirje-, paketti- ja muut postipalvelut kaikkialla Suomessa. Yrityksille se kehittää uusia monikanavaisia ratkaisuja, joilla ne tavoittavat omat asiakkaansa tuloksellisesti.
  • Itella Logistiikka* tukee ja kehittää asiakasyritystensä liiketoimintaa tarjoamalla palvelulogistiikan ratkaisuja auto-, meri- ja lentorahtiin, varastointiin ja muuhun sopimuslogistiikkaan.
  • OpusCapita kehittää taloushallinnon prosesseja palveluna. Palvelut kattavat koko taloushallinnon: ostotilauksesta maksamiseen, myyntitilauksesta saapuvan rahavirran hallintaan sekä laajimmillaan koko laskentatoimen ja palkkahallinnon.

* Itella Logistiikan Venäjän-toiminnot eriytettiin omaksi liiketoimintaryhmäksi 1.1.2014 alkaen. Vuoden 2014 alusta Itellalla on neljä liiketoimintaryhmää: Itella Viestinvälitys, Itella Logistiikka Pohjoismaat, Itella Logistiikka Venäjä ja OpusCapita.

Itella lyhyesti -kuvitus

Lisätietoa Itellasta osoitteesta

Liikevaihto 2009–2013
Liikevaihto 2009-2013 -graafi