Yhteistyötä jalkapallon ja musiikin saroilla

Haluamme antaa taloudellista ja henkistä tukea kohteille, jotka koskettavat monien ihmisten elämää. Yhteistyössä valittujen tahojen kanssa meillä ei ole pelkästään rahoittajan, vaan myös aktiivisen toimijan rooli. Kohteet liittyvät urheiluun, kulttuuriin tai sosiaaliseen kehittymiseen. Antamistamme lahjoituksista päättää vuosittain hallitus.

Viime vuosina olemme keskittäneet Suomessa sponsorointipanoksemme jalkapalloon. Olemme olleet pitkäjänteisesti mukana jalkapallossa niin huippu- kuin ruohonjuuritasolla. Solmimme tammikuussa Suomen Palloliiton kanssa jatkosopimuksen, jonka myötä Itella jatkoi Suomen Palloliiton pääyhteistyökumppanina vuoden 2013. Yhteistyö on alkanut jo vuonna 1994.

Olemme myös tehneet pitkään yhteistyötä Taideyliopiston Sibelius-Akatemian kanssa. Tuemme näin musiikkikulttuuria ja nuorten muusikoiden koulutusta huippuosaajiksi Suomessa ja kansainvälisesti. Yhteistyön avulla opiskelijoille tarjoutuu mahdollisuuksia harjoittaa esiintyvän taiteilijan taitojaan monipuolisissa tilaisuuksissa ja tapahtumissa. Olemme vieneet vuoden aikana asiakkaitamme Sibelius-Akatemian konsertteihin sekä kehittäneet aktiivisesti erilaisia tapahtumakonsepteja yhteistyössä Sibelius-Akatemian kanssa.

Haluamme olla mukana tukemassa valtakunnallisen lasten erikoissairaanhoitoon keskittyneen sairaalan saamista Helsinkiin. Lahjoitimme jouluna asiakkaiden lahjoihin varatut rahat sairaalalle. Myös Venäjällä teimme jouluna lahjoituksen hyväntekeväisyyteen. Asiakkaiden lahjoihin varatut lahjat annettiin säätiölle, joka auttaa parantumattomista sydänsairauksista kärsiviä lapsia.