Työntekijämme edustavat lähes 90:ää eri kansalaisuutta

Monikulttuurisuus on yrityksemme rikkaus. Työntekijämme pelkästään Suomessa edustavat lähes 90:ää eri kansalaisuutta.

Olemme olleet yritysvastuuverkosto FIBSin koordinoiman Suomen monimuotoisuusverkoston jäseniä vuodesta 2012. Allekirjoitimme tuolloin ensimmäisten joukossa Suomen monimuotoisuussitoumuksen. Monimuotoisuusverkosto tarjoaa jäsenilleen tietoa monimuotoisuuden johtamisen parhaista käytännöistä ja tukea liiketoiminnan kehittämiseen. Monimuotoisuuden ulottuvuuksia ovat esimerkiksi ikä, sukupuoli, etninen alkuperä, seksuaalinen suuntautuminen, toimintakyky ja uskonto.

Meitä myös palkittiin vuoden aikana monimuotoisuuden tukemisesta ja edistämisestä. Lapin etnisten suhteiden neuvottelukunta (ETNO) valitsi marraskuussa Joulupukin Pääpostin vuoden 2013 Hyväksi Työnantajaksi. Joulupukin Pääposti on useana vuonna työllistänyt omarahoitteisesti monia alle 30-vuotiaita maahanmuuttajataustaisia nuoria. Esimerkillisenä työnantajana saimme tunnustuksen onnistuneesta työllistämisestä ja siten kotoutumisen ja hyvien etnisten suhteiden edistämisestä.