Uusia asiakkuuksia ja muutoksia organisaatiossa

Solmimme vuoden aikana monia merkittäviä uusia asiakassopimuksia. Maailmanlaajuisesti toimiva aurinkoenergiaratkaisuja tuottava Renewable Energy Corporation ASA (REC) valitsi käyttöönsä OpusCapitan sovelluksen kassavirran ennustamiseen. Sovellus takaa RECille modernin prosessin kassavirran ennustamiseen, paremman kontrollin rahoituksesta ja entistä systemaattisemman suunnittelun.

Empower sopi taloushallinnon palvelujen siirtämisestä liikkeenluovutuksella OpusCapitalle. Liiketoiminnan luovutuksen myötä Empowerin osto- ja myyntireskontran, kirjanpidon ja maksuliikenteen palveluiden tuottaminen siirtyi OpusCapitalle. Samalla Empowerin koko taloushallinnon tiimi siirtyi vanhoina työntekijöinä OpusCapitan Finance and Accounting Services -yksikköön.

Palvelu laajennettiin vuoden 2014 alusta alkaen kattamaan myös Empowerin osto- ja myyntireskontran, kirjanpidon ja maksuliikenteen palveluiden tuottamisen Suomessa sekä ostoreskontran, palkka- ja matkalaskuhallinnon tuottamisen Ruotsissa.

Lisäksi saimme uuden taloushallinnon ulkoistusasiakkuuden Norjassa, kun Amedia Tjenestesenter ulkoisti palvelunsa meille. Suomessa Ovenia valitsi meidät iBilling-ratkaisun tuottajaksi.

Myimme elokuussa Puolan tulostusliiketoiminnan PostNordille. Liikkeenluovutuksen myötä PostNord Strålforsille siirtyi Varsovassa OpusCapitalta 50 työntekijää. Olemme hoitaneet vuoden 2013 alusta alkaen yhden Suomen suurimman yrityksen palkkahallinnon, kun koko Itella-konsernin palkkapalvelu siirtyi Silta Oy:ltä OpusCapitalle.