Taloushallinnon ulkoistus tukee Suomen Lähikaupan kasvustrategiaa

Suomen Lähikauppa kehittää toimintojaan kasvustrategiansa mukaisesti. Yritys aikoo esimerkiksi vuoden 2014 aikana avata 20–25 uutta kauppaa sekä uudistaa 120 kauppaa.

Kauppojen kasvava määrä, laajat investointiohjelmat sekä monipuolinen palveluvalikoima asettavat haasteita taloushallinnolle. Yritykselle oli välttämätöntä päivittää koko taloushallinnon ympäristö ja prosessit.

Ratkaisuna tähän Suomen Lähikauppa päätti ulkoistaa koko taloushallinnon prosessit OpusCapitalle.

– Halusimme päivittää taloushallinnon prosessit niin, että ne ovat kustannustehokkaita ja tuottavat tarkkaa ja reaaliaikaista taloustietoa yrityksemme johdolle, sanoo Suomen Lähikaupan talousjohtaja Sami Karppi. Halusimme myös keskittää yrityksemme resurssit ydinbisnekseen ja vähentää kauppahenkilökunnan hallinnollisia töitä, jotta he voivat keskittyä paremmin asiakaspalveluun.

Kustannustehokkuus on nyt huomattavasti paremmalla tasolla kuin muutama vuosi sitten. Kustannusten läpinäkyvyys auttaa myös yrityksen johtoa päätöksenteossa, kun yritys kehittää uusia palveluja.

– Transaktiopohjainen hinnoittelumalli auttaa meitä laskemaan tarkasti, mitä uudistukset ja uudet palvelut meille maksavat, Karppi sanoo.

Suomen Lähikauppa on Suomen kolmanneksi suurin päivittäistavarayhtiö, joka omistaa Siwa- ja Valintatalo-kauppaketjut. Kauppojen määrä on yhteensä 670.