NCC tehosti maksujenkäsittelyä OpusCapitan avulla

Kuva: Jarle Nyttingnes

NCC on rakennus- ja kiinteistöyhtiö, joka maksaa vuosittain yhteensä 1,4 miljoonaa laskua erilaisille tavarantoimittajille aina rakennusmateriaalien toimittajista työvaatteiden ja koneiden toimittajiin.

NCC halusi itselleen kumppanin, joka voisi automatisoida kaikki maksatukseen liittyvät asiat tehokkaan, nopean ja integroidun prosessin kautta. Tavoitteena oli saada keskitettyä kaikki maksujenkäsittelyyn liittyvät asiat yhteen paikkaan.

– OpusCapita tarjosi meidän tarpeisiimme parhaan ratkaisun, Payment Factoryn. Olemme jo nyt säästäneet sekä aikaa että resursseja, joita voimme hyödyntää paremmin muissa toiminnoissamme, sanoo Nina Brun NCC Treasurysta.

OpusCapita ja NCC tekivät tiivistä yhteistyötä ratkaisun kehittämisessä. Payment Factory kerää yhtiön kaikki maksut yhteen järjestelmään, mikä parantaa esimerkiksi tytäryhtiöiden kassanhallintaa ja tehostaa automaation kautta maksuprosesseja. Järjestelmä takaa myös täyden kontrollin kassavirrasta sekä tehostaa kirjanpitoa. Maksusuoritus hoituu kätevästi huolimatta siitä, meneekö maksu toimittajalle suomalaisesta, ruotsalaisesta tai tanskalaisesta pankista.

NCC säästää nyt sekä aikaa että rahaa ja välttää manuaaliseen käsittelyyn liittyvät riskit. Monta hyllymetriä paperia sekä lukemattomia arkistointiin käytettyjä työtunteja on korvattu pelkällä napin painalluksella.