OpusCapita

• Liikevaihto: 263,4 milj. euroa
  • Liiketulos (oikaistu)*: 22,5 milj. euroa
  • Liiketulos: 17,0 milj. euroa
  • Henkilöstö: 2 121 (31.12.2013)

*) oikaistu = ilman kertaluonteisia eriä

Tarjoamme asiakkaillemme kaikki taloushallinnon prosessit aina yksittäisestä prosessista kokonaisulkoistukseen asti. Autamme asiakkaitamme luomaan tehokkaampaa ja laadukkaampaa liiketoimintaa. Tavoitteemme on tarjota ratkaisuja asiakkaan koko liiketoiminnan kehittämiseen taloushallinnon ja kassavirran automatisointi- ja ulkoistamispalvelujen kautta. Näin asiakkaamme voivat keskittyä ydinliiketoimintaansa.

OpusCapitan vuosi oli palveluiden myynnin osalta menestyksekäs. Tuloskehityksemme oli erinomainen ja ylsimme vuonna 2013 merkittävään liiketuloksen parannukseen. Solmimme myös uusia asiakassopimuksia.

OpusCapitan vuoden keskeisimpiä tapahtumia oli marraskuun alussa toteutettu liiketoimintaryhmän nimenmuutos Itella Informaatiosta OpusCapitaksi. OpusCapita jatkaa edelleen osana Itella-konsernia yhtenä liiketoimintaryhmänä ja alakonsernina.

Muutos on osa Itellan uutta visiota ja strategiaa ja mahdollistaa toimintamme entistä paremman kehittämisen sekä menestymisen kasvualueilla. Keskitymme kasvuun ja markkina-aseman vahvistamiseen Pohjoismaissa ja muualla Euroopassa.

Uusi nimi ja ilme auttavat meitä ja tarjontaamme tulemaan paremmin tunnetuiksi – sekä Suomessa että uusilla markkinoilla. OpusCapita-nimi tunnetaan jo ennestään hyvin ja se on arvostettu kohdemarkkinoillamme, joita ovat Suomessa yritysten rahoitustoiminnoissa työskentelevät henkilöt sekä kaikki sovelluksia käyttävät asiakkaamme noin 50 maassa.

OpusCapitalle valittiin myös vuoden 2014 alusta toimintansa aloittanut uusi hallitus, jonka jäseninä on kolme Itellan edustajaa: toimitusjohtaja Heikki Malinen, talous- ja rahoitusjohtaja Sari Helander ja strategia- ja kehitysjohtaja Juhani Strömberg. Heidän lisäksi hallituksemme jäseniä ovat toimitusjohtaja Timo Löyttyniemi Valtion Eläkerahastosta, teollisuussijoitusjohtaja Juha Mikkola Norvestiasta ja yrittäjä ja hallitusammattilainen Ossi Pohjola Business Integration Groupista.

LiikevaihtoLiikevaihto / OpusCapita -graafi

Taloushallinnon ulkoistusliiketoiminnan transaktiot

Myyntilaskut ja muut lähtevät dokumentit

Ostolaskut ja muut saapuvat dokumentit