Postimerkkejä henkilöistä, luonnosta ja satuhahmoista

Postimerkkien avulla kerromme kunkin vuoden merkittävistä tapahtumista ja ajan ilmiöistä. Postimerkkejä myyvät verkkokauppamme lisäksi 3 200 jälleenmyyjää.

Julkaisimme vuoden aikana lukuisia erilaisia postimerkkejä. Omat postimerkkinsä saivat muun muassa Angry Birds -linnut, muumit, presidentti Sauli Niinistö sekä Nuuksion kansallispuisto. Lisäksi postimerkeissä kuvattiin Suomen näyttelijäliiton 100-vuotisjuhlan kunniaksi kuuluisia suomalaisia näyttelijöitä. Julkaisemme myös vuosittain perinteiset pääsiäis-, ystävänpäivä- ja joulumerkit. Suomalaiset äänestivät vuoden 2013 kauneimmaksi postimerkiksi Jouluhalaus-postimerkin.

Yhdeksänhenkinen asiantuntijaraati valitsi syyskuussa PostEuropen järjestämässä kilpailussa suomalaisen postimerkin Euroopan kauneimmaksi. Kilpailun voitti Susanna Rummun ja Ari Lakaniemen suunnittelema postimerkki, joka kuvaa vuosimallin 1933 Volvo-postiautoa ja sen edustalla seisovaa kahta kuljettajaa. Kilpailuun osallistui yhteensä 56 eri Euroopan maassa julkaistua postimerkkiä.