Kasvava Suomen ja Venäjän välinen kauppa lisää tavaralähetysten määriä

Olemme Venäjän suurin varastopalveluyritys. Suomen ja Venäjän välisen kaupan kasvu lisää tavaralähetysten määrää maiden välillä.

Otimme käyttöön uuden palvelun, jonka avulla asiakkaamme saavat säännöllisen ja vaivattoman yhteyden rajan ylittäviin kuljetuksiin. Suorat, terminaalien väliset kappaletavarakuljetukset Kotkasta Pietariin palvelevat lähinnä suomalaisia yrityksiä, jotka vievät lähetyksiä omiin toimipisteisiinsä tai asiakkailleen Venäjällä.

Uuteen palveluun sisältyy tullaus ja kolmen päivän tulliterminaalivuokra Pietarissa. Tullaus hoidetaan vastaanottavassa tulliterminaalissa, minkä jälkeen lähetykset toimitetaan vastaanottajille paikallisjakelulla. Asiakkaamme saavat tuotteensa turvallisesti, nopeasti ja helposti maahantuojille ja sitä kautta edelleen loppukäyttäjille.

Panostimme vuoden aikana Venäjän liiketoimintoihimme voimakkaasti. Venäjän uutena maajohtajana aloitti Nikolay Voinov, ja vahvistamme resursseja myös alkaneena vuonna. Eriytimme Venäjän omaksi liiketoimintaryhmäkseen vuoden 2014 alusta.

Venäjän ja CIS-maiden suurin logistiikkayhdistys Euro-Asian Logistics Association arvioi Venäjän parhaita logistiikkatoimijoita ja valitsi Itellan yhdeksi maan johtavaksi logistiikkapalvelujen tarjoajaksi. Olemme myös mukana arvostetulla Venäjän logistiikkatoimijoiden TOP 10 -listalla.